Promotions & Actualités

Les beaux jours refont surface et le refuge ouvre tous les jours à partir du 26 mai ! L'équipe de Mariailles vous attend impatiemment... À bientôt!

-------------

Arriba el bon temps i el refugi obre cada dia des del 26 de maig. L'equip de Mariailles us hi espera amb impaciència... Fins aviat!

 

petit déjeuner à Mariailles

 

 

 


Le refuge sera ouvert le week-end du 14 mai, le week-end du 21 mai, et tous les jours entre le 26 mai et le 15 octobre, plus les vacances de la Toussaint.
Vous pouvez déjà réserver :
----------------------
El refugi serà obert els caps de setmana del 14 i del 21 de maig, cada dia entre el 26 de maig i el 15 d'octubre, i per Tots Sants si hi ha reserves. 
Ja podeu fer les reserves:
 

Le refuge de Mariailles est recommandé par Lonely Planet !

--------------++++++++------------

Lonely Planet recomana el refugi de Merialles!


Bonne nouvelle !
Nous avons appris que l'un de nos partenaires, Randonades, propose de nouveaux circuits accompagnés avec l'ascension du Canigou en deux ou trois jours, en passant par notre refuge. Profitez-en ! 
------------
Bona notícia!
Un dels nostres col·laboradors, Randonades, ofereix nous circuits amb guia per fer l'ascensió del Canigó en dos o tres dies, passant pel nostre refugi. No us els perdeu! 

Cette saison 2020 le refuge de Mariailles a eu l'honneur d'accueillir la flamme de la Saint Jean pour la régénération.

---------

Aquest any el refugi de Marialles ha acollit la flama de Sant Joan per a la regeneració.


À à partir de la saison 2020, la piste forestière d’accès au refuge de Mariailles sera fermée de façon permanente au niveau du Col de Jou.

Pour arriver au refuge à partir du Col de Jou par le GR10 ou la piste, comptez 2 heures de marche, pour 5 km avec 575 m de dénivelé.

La pista forestal que arriba al refugi de Marialles estarà tancada al trànsit des del coll de Jou a partir de la temporada 2020. Per fer a peu els 5 km i els 575 m de desnivell que separen el coll de Jou del refugi, es triguen unes dues hores.

 


Pour ceux du Nord, du Sud ou expatriés dans le monde entier, la fameuse "Trobada" a lieu le week-end avant la Saint-Jean.

À cette occasion, des milliers de gardiens de la "Flama del Canigó", profondément attachés à leurs coutumes, se réunissent dans une atmosphère que seuls les initiés peuvent décrire. Peu importe le temps, qu’il pleuve, qu'il vente ou qu’il neige, la chaleur de ce moment précis est incommensurable.

Un seul et même but anime ce collectif spontané : apporter son fagot sur le pic mythique du Canigó.

Le Feu de la St Jean

Une tradition typiquement Catalane. Il s'agit d'une soirée de fête qui se déroule une fois par an, pour le solstice d'été. La flamme du Canigó, symbole de la St Jean en Catalogne, est avant tout un message de fraternité et d'amour.

Quelques jours auparavant le sommet du Canigó a été l'objet d'intenses activités : on y apporte des fagots, de sarments, des ceps, des bûches pour préparer un bûcher, et la nuit du 22 juin on régénère la flamme de l'année précédente. Ce feu est allumé la nuit du 23 juin et sa lueur est le signal d'allumage des feux du Roussillon : dans chaque village, un feu est embrasé.

Cliquez ici pour plus de renseignements.

 ____________________

La Trobada

Per a la gent del Nord, del Sud i de més enllà, la famosa "Trobada" té lloc el cap de setmana abans de Sant Joan.

Milers de guardes de la "Flama del Canigó", profundament lligats als seus costums, es reuneixen en un ambient que només els iniciats poden descriure. Tant si fa bo, com si plou, com si fa vent o com si neva, el caliu d'aquest moment és incommensurable.

Un únic objectiu anima aquest col·lectiu: portar els feixos de llenya al mític cim del Canigó.

Els Focs de Sant Joan

Una tradició típicament catalana. Es tracta d'una vetllada de festa que té lloc un cop l'any, pel solstici d'estiu. La Flama del Canigó, símbol de la festa de Sant Joan, és més que res un símbol de fraternitat i d'amor.

Alguns dies abans, el cim del Canigó ha estat objecte d'una activitat intensa: s'hi porten els feixos de llenya per preparar una foguera, i la nit del 22 de juny es regenera la Flama de l'any anterior. La nit del 23 de juny s'encén la foguera i la seva llum és el senyal per encendre totes les fogueres del Rosselló: a cada poble se n'encén una.

Feu clic aquí per obtenir més informació.